Thursday, December 9, 2010

MENGAPA YAHUDI BIJAK???



"Mengapa Yahudi Bijak?". Memang tidak dapat dinafikan ramai cendikiawan berbangsa Yahudi, dari segala bidang, Engineering, musik, saintis dan yang paling hebat ialah bidang perniagaan, dimana ia memang paling tersohor. Hampir 70% perniagaan di dunia dikuasai oleh kaum Yahudi, dari kosmetik, pakaian, pemakanan, senjata, perhotelan, perfileman di Hollywood dan sebagainya.

Cuba fikir apakah sebabnya kaum Yahudi begitu pintar? Kenapa tuhan memberi kelebihan kepada mereka? Apakah ini suatu kebetulan? Atau olahan manusia sendiri? Adakah bijak boleh dijana? Seperti kilang pengeluaran? Sebab-sebabnya ialah dari segi pemakanan, adat resam, agama, dan persiapan awal untuk melahirkan zuriat.

1.    Di Israel, setelah mengetahui yang sang ibu sedang mengandung, sang ibu akan sering menyanyi, bermain piano dan si ibu dengan bapa akan membeli buku metamatik dan menyelesaikan masalah metamatik bersama suami. Orang-orang yahudi telah melatih bangsa mereka sejak dari dalam perut lagi. Yahudi melatih otak-otak bayi dewngan pengiraan matematik. Tanpa merasa jemu mereka membuat latihan metamatik sehingga melahirkan anak.

2.    Dari segi pemakanan sejak awal mengandung mereka gemar sekali memakan kacang badam dan buah kurma bersama susu. Mereka akan memakan buah buahan dahulu sebelum memakan hidangan utama. dengan memakan hidangan kabohidrat (nasi atau roti) dahulu kemudian buah buahan, ini akan menyebabkan kita rasa mengantuk dan lemah serta payah untuk memahami pelajaran disekolah.

Untuk tengah hari makan utama mereka ialah roti dan ikan tanpa kepala bersama salad yang digaul dengan badam dan berbagai jenis kekacang. Daging ikan sungguh baik untuk perkembangan otak dan kepala ikan mengandungi kimia yang tidak baik yang dapat merosakkan pengembangan dan penumbuhan otak anak didalam kandungan. Biasanya daging tidak akan ada bersama di atas meja jika ada ikan, campuran daging dan ikan tak elok dimakan bersama. Ini adalah adat orang orang yahudi ketika mengandung dan ianya menjadi semacam kewajipan untuk ibu-ibu yang sedang mengandung mengambil pil minyak ikan.


3.    Menurut saintis di Universiti Israel , siasatan menunjukkan nikotin dapat merosakkan sel utama pada otak manusia dan akan melekat pada genes, ini bermakna keturunan perokok bakal membawa generasi yang cacat otak ( bodoh atau lembab). Suatu penemuan yang dahsyat ditemui oleh saintis yg mendalami bidang genes dan DNA. Mengapa Yahudi pandai??kerana mereka tidak MEROKOK. Kita boleh nilai sendiri kebenaran kenyataan ini.

Cuba kita tengok negara Indonesia sebagai pengeluar rokok terbesar. Macam mana ekonomi, pentadbiran, gaya hidup mereka dan sebagainya. Jika anda ke Jakarta, di mana saja anda berada, dari restoran, teater, kebun bunga hingga ke muzium, hidung anda akan segera terbau asap rokok! Dan harga rokok? Cuma US$ 0.70cts !!! dan hasilnya? Dengan penduduknya berjumlah jutaan orang berapa banyakkah universiti terdapat di sana? Hasil apakah yg dapat dibanggakan? Teknologi? Jauh sekali. Adakah mereka dapat berbahasa selain dari bahasa mereka sendiri? Mengapa mereka begitu sukar sekali menguasai bahasa Inggeris? Ditangga berapakah kedudukan mereka di pertandingan matematik sedunia? Adakah ini bukan akibat merokok? Anda fikirlah sendiri.

Bandingkan dengan Singapura, di Singapura harga rokok memang mahal. US$ 17. Itu usaha kerajaan Singapura untuk tidak melihat rakyatnya jatuh.


4.    Di Israel, semasa tadika, anak-anak kecil mereka telah dilatih bermain piano dan violin, ini adalah suatu kewajipan. Mereka bermain muzik dan memahami nota-notanya dapat meningkatkan lagi IQ kanak kanak dan sudah tentu bakal menjadikan budak itu bijak. Menurut saintis Yahudi, gegaran muzik dapat stimulate (semacam senaman untuk otak) maka itu terdapat ramai sekali genius muzik terdiri dari kaum Yahudi.

5.    Seterusnya ke darjah 1 hingga 6, anak-anak Yahudi akan diajar matematik berkonsepkan perniagaan dan pelajaran sains amatlah diberi keutamaan. Segala pelajaran akan mudah di tangkap oleh anak Yahudi. Selain dari pelajaran tadi sukan juga menjadi kewajipan bagi mereka dan sukan yg diberi keutamaan ialah memanah, menembak dan berlari. Memanah dan menembak dapat melatih otak mereka untuk fokus sesuatu perkara disamping mempermudahkan persiapan untuk perhidmatan negara.

6.    Pada peringkat sekolah tinggi (menengah), murid-murid ditekan dengan pelajaran sains dan mereka digalakkan mencipta produk. Segala projek mereka walaupun kadangkala kelihatannya lucu dan mengarut, tetap diteliti dengan serius terutamanya senjata, perubatan dan engineering, idea itu akan dibawa ke institute tinggi di Politeknik dan Universiti.

7.    Satu lagi yang diberi keutamaan ialah fakulti perniagaan. Mereka begitu agresif dan seriusnya tentang perniagaan. Di akhir tahun di universiti, para penuntut dibidang niaga dikehendaki melakukan projek dan mempraktikkannya dan anda hanya akan lulus jika kumpulan anda (10 pelajar setiap kumpulan) dapat keuntungan sebanyak $US1juta! Anda terperanjat? Itulah kenyataan, dengan rangkaian seluruh dunia dan ditaja sepenuhnya oleh syarikat milik Yahudi, maka tidak hairanlah mereka dapat menguasai ½  ataupun separuh dari perniagaan DUNIA! Siapakah yg mencipta design Levis yg terkini? Ianya dicipta di Universiti Israel oleh fakulti business dan fesyen.

8.    Pernahkah anda melihat cara orang Yahudi melakukan ibadah mereka? Salah satu caranya ialah dengan menggoyangkan kepala mereka. Ini dapat mengaktifkan otak mereka dan menambahkan oksigen dalam kepala. Banyak agama lain di Timur Tengah, seperti Islam juga ada menggerakkan kepala seperti ruku’ dan sujud, ini guna dapat mensimulasikan otak kita supaya bertambah aktif. Lihat orang orang Jepun, mereka sering menunduk-nundukkan kepala dan ianya sebagai adat. Berapa ramai orang-orang Jepun yang pandai? Adakah ianya sebagai kebetulan? Kegemaran mereka ialah sushi (ikan mentah). Adakah ini kebetulan? Fikirkanlah!

9.    Berpusat di New York, Dewan Perniagaan Yahudi bersedia membantu mereka yang berminat untuk melakukan businees (sudah tentu untuk Yahudi sahaja). Jika mereka ada idea yang bernas, jawatankuasa akan memberi pinjaman TANPA faedah dan pentadbir dari jawatankuasa tadi akan bekerjasama dengan anda untuk memastikan yang perniagaan mereka menurut landasan yang betul. Maka itu lahirlah Starbuck, Dell, Coca cola, DKNY, Oracle, Perfileman di Hollywood, Levis, Dunkin Donut dan ada beratus kedai ternama dibawah naungan dewan perniagaan Yahudi di New York. Graduan Yahudi dari fakulti perubatan New York akan disarankan untuk mendaftar dipersatuan ini dan digalakkan memulakan klinik mereka sendiri dengan bantuan wang tanpa faedah. Barulah kita tahu mengapa hospital di New York dan California sentiasa kekurangan doktor pakar.

p/s : bukan untuk mengagungkan Yahudi tetapi hanya untuk menambah ilmu.


No comments:

Post a Comment