Wednesday, January 5, 2011

APE YG TERPENDAM

Smlm boleh la d katakn idop aku xd life
bngn tido kol 11.30
walk around my house
cm ADUN dtng melawat kwsn plak
bleh jd ADUN ke??haha
arap2 x sbb aku xsuke
keje yg leceh & mmng aku xsuke
tgk ad keje leh wt x?penganggur cari keje
jd bibik pon jadi la,..haha
sementare aje an
kain aku sidai, tu je la keje aku smlm at my house
eh!! ad lg satu, i call my mom at his school
my mom is a teacher
i call & ask my mom "mom, u buy a food or u cook when u back home??"
haha,..tp xd la ckp omputih!! saje aku google translate an ayat nieh
mak aku ckp mak aku beli lauk & then aku kne la masak nasi sbb mak aku beli lauk je
aku dh agak
mmng daily routine mak aku kalo time sesi p'sekolahan malas masak
err,..not malas masak sebenarnye but penat layan bdak2 baru nk UP kt sekolah tuh
hahaha
darjah satu mmng hyperactive
dh siap sume keje on9 jap, bkk Fb, u-tube & etc..
ad msj masok plak, pak din msj
after a few time, aku amek tuala & mandi
tgh ari baru nk mandi!!! cm tu la mak aku slalu m'bebel
& aku ngn selamber ckp "org bujang memang cm nieh" kahkahkah
mak aku xthu dah nk ckp pe,..aku suke tgk muke mak aku time cm tuh,..hehe
pas mandi aku solat, bwat keje ckt (assignmnt)
 then tido sampai kol 6.30
arghhhh!!! masa nk abs dh, sempt,...sempat!!! sempat!!!!!
naseb baek sempat,..fuhhh!!!
aku pegi depan jd ADUN skali lg
melawat laman umah, tgk bunga, then melawat kwsan ruang tamu
TIBA-TIBA!!!, aku t'pandang satu babak yg memang aku xsuke & dh b'ulang kali aku marah
laptop aku t'blik kat atas lantai & keadaan laptop aku tuh cm baru pas kene belasah ramai2 je
ICU kowt!!!
amat mengharukn ati aku, adek 2 org je tinggl kt umah tu
sorg baru pas UPSR & lg sorg baru masok darjah 4
adek aku blik je umah aku bg soalan SPM 150 page, aku bg mase 5 minit je tok dorg jwb
pandai2 la dorg nk jwb
last2 aku suruh dorg kemas & simpan elok2, aku xjd marah
xthu la knape
aku skunk xsampai ati marah & pukol adek2 aku

--------------------------------------------------

aku msj sume org ajak lepak
pakdin, lat, farid, ajim, & aspa
5org je kot aku msj "lepak kol 9.30 dpn eso"
din reply "k", farid "kt langkawi, sori",..
lat "bwk skali pendrive aku", ajim "jp lg aku dtng"
aspa???cm haram xbls
tp jam baru kol 7.45
mak aku suroh pegi pasar kt tmn p'paduan
aku pon pegi la,.. beli itu beli ini
sampai umah kol 8.30 layan cite kt 8tv jp
9.30 aku kuar pegi isi minyk keta lu, then baru pegi lepak
sampai je aku nmpk lat sorg, then lame ckt ajim,..& lastly din
sembang2,..potpetpotpet,...maen kad JUDI,..haha (ayat aspa)
kad poker la
kol 12.15 blik umah, bukak tv layan showdown 2010
msj2 die
tgk movie kt laptop, cite My Name Is Khan
best la jgk,
cite org islam ad symptom ape tah (lakonan dato' shah rukh khan) nk jmpe president of america
sbb nk bgtw "My name is Khan & im not a terrorist!!!",..gara2 tragedi 9/11
byk pengajaran
yg sedihnye cite nie ad gak scene anak kehilangan mak & mak kehilangan anak
..................~
aku t'ingt kt die
semua memori aku ngn die tetibe dtng,..hurm~
................
........................
baru aku sedar yg die dh xd,...
aku dh hilang seorg adek
adek yg aku xsangka akan pegi dulu sblom aku~,...
.................... "=_=`
sebaknye ati xdpt tunaikn p'mintaan die yg t'akhir
"along!! jom kite on9 kt kedai mamak"
......................
.........................
....................................~ ~
air mata aku ttbe mengalir
aku t'ingat saat die baru umo setahun
comel
time gamba nie d tngkp umo die baru 10bln 10 hari
kt umah opah aku (kepong)
aku ngn die m'besar b'same
kalo kt umah d puchong dia tido ngn aku kt bilik belakng
kami b'dua aje
bangun pagi aku kemas katil, betolkn cadar
die letak bantal je sbb die xlarat nk kemas katil (kecik lg)
bleh plak die tido ngn aku??slalunye umo cm nie tido ngn mak aje an?
tp die bleh, setahu aku die xpenah nangis pon tido ngn aku or x tido ngn mak die
perangai die laen ckt dr kami adek beradik
bapak sedare die pon ckp cm tuh
die suke bwat hal die sendiri
diam aje orgnye

................................................................................

kami pindah ke ipoh
cm bese la,..aku tido ngn die lg kt bilik belakang
hanya kami b'dua
kami mandi same2, menyanyi tgh2 malam same2
aku ad satu buku
dlm buku tu aku tulis sume lirik lagu
kami pon nyanyi la same2, kne marah sbb melalak tgh2 malam
hahahaha
tp...................
bile mase b'lalu
umo semakin meningkt
aku semakin jauh ngn die
yela an, kalo sekolah rendah dulu die slalu ad kt umah time aku blik
tp bile aku sekolah menengah, die dh xd kt umah
masok sekolah rendah
aku sesi petang die sesi pagi
malam aje kami b'jumpe
bbrape bln sblom die pergi aku pernah gadoh besar ngn die
aku xnk cite
membe2 rapat or a.k.a my kembar mybe thu
aku simpan lg mesej die bg kt aku
msj die marahkan aku
aku menyesal,..menyesal sgt2 b'kasar dgn die mlm tu
aeiman, maafkn along~!!
perubahan sebelom die pegi aku hanya sedar slps die pegi

.........................................
.........................................
bile d pkr balik, aku lbh byk menghabiskn mase aku ngn membe dr family
i wish i can rpeat da time
air mataku mengalir lg,..aku rindu die sgt2
aku nk pelok die sepuas2 ati aku
aku nk cium die puas2
aku nk ckp kt die yg aku syngkn die
aku nk ckp aku xd niat pon nk marah2 die
pukol die,...aku sebak,..knape la aku jahat sgt dgn die
& xsangka perubahan sikap die 2 minggu seblom die pergi
die cium tangan aku sblom aku blik kolej

..............................
air mata aku xdpt d tahan lg dh
time tu aku bodoh, xsedar
tp aku pelik, xpernah die cium tngn aku
mybe die sedar die akan pergi

......................
................................
aku igt lg,..ya ALLAH, aku xthu nk kate ape lg dh
aku redha die pegi
gamba die je la m'jadi pengganti
& m'ingtkn aku kembali memori b'same die



------------------------------------------------------
------------------------------------------------------



  

aku cite blik ari yg amat sedih bwat keluarga aku (27 november 2010)
26 november 2010
jumaat
aku & my father b'tolak balik ke ipoh
kami naek bas kol 8.50
aku cuti semester & my father mmng blik tiap2 hujung minggu
kami sampai umah kol 11 lbh
aku sempat pandang die tp xsempt sembng2
aku terus keluar umah ke kedai makan ngn kemba aku
lapa gler aku time tuh, sehari suntuk aku xmakan
aku blik umah die dh tido
27 november 2010
sabtu
aku bngn dlm kol 10pg, die dh kuar
aku mandi, ciap2 sbb mak aku ajak kuar beli brg
aku blik sempat nmpk die ngn kawan die naek moto
kawan die bwk
aku xamek kesah sgt sbb mmng thu die xmelekat kat umah time2 cm nie
aku bace surat khabar
my parent sembang2 sambil makan,..
aku dgr je pe parent aku sembng
lbh kurang kol 1, my father kuar solat kt surau
aftr 5 minit, my mom get a phone call from kawan aeiman
told that aeiman had an xcident
mak aku panggil aku ckp aeiman xcident
aku ingt xcident biasa, aku pon ajak mak aku pegi tgk
aku ingt nk amek ayah aku kt srau tp my father tgh solat
aku pon ngn mak aku pon pegi la dulu
xcident kt kawasan villa MDP
t'nyata sangkaan aku meleset, sblom smpi kt tmpt adek aku xcident aku tgk dh ramai org kiri kanan jln
ati aku b'debar2, mak aku dh risau tgk org ramai
aku nmpk kereta peronda polis
sampai aje aku park keta jauh ckt dr tmpt xcident
then...........
aku b'istigfar byk2, ati aku b'degup kencang, tangan aku menggeletar
mak aku dh menangis & m'jerit name adek aku
aku & mak aku lari ke sane
aku tgk adek aku kt atas jln raye
dgn badan calar2, skali ngn tangan
darah byk kt atas jalan kuar dr kepala adek aku
mate die separoh t'bukak
mak aku capai badan adek aku, suroh adek aku mengucap
badan aku mengeletar habis
mak aku suruh aku kol my father & take it at home
aku kol my father, 2-3 kali
aku time nie xnangis lg, also my mom but she scared see my little brothr
aku blik amek bapak aku then straight to da hosptl
sepanjang aku masok ke wad emergency tu aku tgk kt atas lantai penoh dgn darah
aku b'doa adek aku xd pe2,..then
aku t'pkr nk msj kemba2 aku
aku nk msj pakdin but he have ragbi
nk msj tok wan time nie msti die tido
last aku msj jep, die kate nk dtng, aku tnggu lame gak bur he give a msj that die xdpt dtng, ad hal
aku msj die, die bg aku support,..thanks,.i appreciate it
sepanjang kt hosptl mak aku menangs
air mata xhenti2 kuar
asyk ke surau solat mcm2 & b'doa
my father in da wad see my little brothr
aku kt ruang legar
mak aku muncul pas solat then masok wad gak,..
kt luar mula turun hujan
lebat gak
at sharp 4 o'clock.
.....................
.....................................
i see my father kuar dgn mata b'air
my father pelok aku
aku tnye knape??
my father told me that "aeiman dh xd,.. aeiman dh meninggal along"
aku t'kejut,..errr,...........
...........................................
......................................................
tibe2 air mate aku mengalir deras
deras sgt!!
aku menangis dgn ayah aku kt ruang legar hosptal besar ipoh
b'peluk ng ayah aku
then my father tarik tngn aku tok tgk jeeenaaazah adek aku
4 da first time, aku menangis xt'kate
............................
aku lihat adek aku t'bujur kaku atas katil wad
seluruh tubuh pucat
sejok~ tangan, muke....
.........................................................aku keluar wad & menangis sepuas ati aku
hati aku sakit, hiba, sedih t'amat sgt
aku msj sume org yg t'lintas kt fikiran aku
aku dpt byk msj & kol sampaikn aku xdpt nk jwb sume
aku biarkn aje tepon aku b'dering
otak aku serabot
my father pujuk aku then aku kuatkn semangat aku
aku ngn mak aku blik umah wt p'siapan
ayah aku tggu polis wt post mortem
sepanjang p'jalanan aku & my mom menangis
sampai umah aku xmenangis sampai adek aku di kuburkn pon aku xmenangis
entah lah knape
aku xnk parent aku sedih
mybe  aku sibok wt p'siapan
&  myb xdpt time yg die dh xd

4 comments:

  1. sedihnya! Semoga Aeiman ditempatkan bersama orang orang beriman. ameen.

    ReplyDelete
  2. kesiannye..
    takziah..
    maaf la sbb along xsmpat balik tgk jenazah...
    sedeh bce detik3...
    smpai menagis along diwatnye....
    =(

    ReplyDelete
  3. abang , hurmmm , sabar tau .
    abg kene kuad ya .
    semoga roh beliau ditempat an bersame orang2 yg beriman . amin ~

    ReplyDelete
  4. keyha-amin, thanks ya
    nidd-xpe la along, along xdpt cuti an,..dh tibe mase die
    adek-thanks ya adek,abg mmng kuat & kne kuat,..kite yg masih hidop jgn lupe tanggjwb amin!!

    ReplyDelete