Thursday, January 20, 2011

huru hara sebentar..haha

alhamdulillah suda settle.. opss!! bukan sumenye lagi.. bru p'mulaan kot asenye.. maseh bnyk agy yg na kne blaja.. huhu.. but rite now, saye sgt giler happy wlaupon penad + letih + ta ckup tdo semata2 na siapkan design lcp pnye pasal.. na giler saye rase sejak masok sem bru ni.. kje bgi ta b'agak lgsung.. tp 2 ar, sume lect na lahirkan student yg cemerlang, gemilang, terbilang rite?? ha gitu.. tetibe t'igt lak kt ustaz aku sorg ni.. sempoi la ustaz.. haha.. ni la dugaan hdp aku akibat memilih bdg ni.. nak ta nak, demi mase depan, aku terpakse la merelakan diri yg ta bape na rela ni m'habeskan pe yg aku da mulekan smpai ke p'hujung.. insyaAllah..

tapi sumpah aku ckp, mmg terbaek la sem 3 ni.. bnyk g kot yg ta blaja mase sem lepas.. then, ble masok je sem baru, trus dapad asaimen kne design entrance kt kolej aku.. fulamaakk!! dgr cam bez je an, p yg na design bnde alah 2 bukan senang.. bnyk bnde na kne amek kire.. sala skit, gagal la projek ni.. fuuyooo dgr cam wat projek b'juta2 ringgit je..memang penad tapi bez bile sume yg d'rncang b'jln ngan lancar.. alhamdulillah.. kadang2 stess gak.. opsss!! bukan kadang2, p selalu kot.. haha.. n kadang2 gak stress ni la yg wat aku selalu marah2.. dats my mistake.. so sory if de yg terase ati ngan aku.. aku ta leyh na control dri ble bnyk pressure.. dats normal rite..tp..huurrmmm.. tah la.. hope dapad control sblm lagi parah an.. haha

tapi tetap de 1 bnde ni aku ta pueh ati la ngan dak repeat ni.. kami da plan yg baek pnye, smpai ta tdo pe sume.. sdangkan dieorg sesenang je m'copy kami pnye keje.. da ler sesedap je bgn pgi trus na tgk kami pnye design, dieorg ta wat pa pe pon lagi.. apehal kwn..
then bile g anto design uh, kwn aku ckp dieorg cam na sorok2 je, ta bgi tgk.. tp kwn aku terperasan la yg design dieorg same cam kami.. ta ke kureng d'ajar namenye 2.. 
kami penad2 wat smpai ta tdo, dieorg sesedap je na copy.. ni sape pnye kje la ni yg bgi dieorg design kite ni?? hampeh tol.. opsss!! terlebeyh sudaa.. sabo2 dlu.. huhu
if na mntk tlg ajokan 2 tape ar gak.. aku pon ta kesah.. ni ta, dtg na marah2, tahu na komen je, p design dieorg sdri hampeh ta tnjuk pon, at last amek yg kami pnye gak..
 tahu la korg 2 da de pgalaman, tapi ptt ke tnjuk cntoh cam2 kat kami yg still baru ni.. 
camne la kite na komunikasi pas ni sdgkan awl2 pon da tnjuk pndai.. lau pndai sgt, asl korg repeat hah??
 ehh jaat tol la aku ni.. kang aku yg t'repeat kang bru tahu.. tamoo2.. takot aku.. ni pon da ckup la sekali je aku alami sem 3 ni.. tamo da berulang tok kali yg ke-2..huhu.. 
bukan sume d kalangan dieorg cam2.. juz certain2 org 2 je.. ckp ta b'lapik lgsg.. seb baek la aku pkir mase dpn, aku ta na kang jdi gado je, then da jdi musuh, kje tok sepanjang 6 bln ni pon jdi makin huru hara je if na ikotkan marah memasing.. huhu.. 
senanye aku tahu de yg sala 2.. na ta nak terpakse gak anta..i know dat iyenye akn tetap sala gak nnti.. sebb mmg de yg sala pon senanye.. adoooiii.. pe la yg aku ckp ni an.. haha.. mereng da ni senanye.. tapi seb baek maseh waras.. haha.. to all fren, so sory if nnti kite kne komen ape2, coz mmg ade yg sala 2.. tapi aku da ta smpat na baiki.. if kite terpakse wat balek, kite harus wat balek.. if kite trime ape2 komen pas ni tlg la trime ngan redha k.. aku da cbe sedaye upaye, tp i2 je yg mmpu.. mne yg sala aku ta smpt na baiki, mase sgt2 tak m'izinkan.. but now, thanx la kpde sume yg terlibat secara lgsg or ta, coz finally kite da b'jaye laksanekan tugas 2 walaupon aku tahu de yg sala t.. hahaha.. bole lak cmtu.. haha

to si die, so sory gak sal semalam.. saye rase cam saye maseh ta stable time 2.. too much pressure make me think too much although it juz a small things.. didn't mean 2 say like dat.. really2 sory.. 
senanye,aku pena t'pkir na quit tahu.. seyes aku ta larat ase.. aku cam da ta mmpu na bwk sume ni.. bru sem 3 tapi aku da rase cmni.. 
aku pon ta tau cmne aku bole t'pikir cmtu.. jaat owh.. iye la, harus kot aku pkir cam2 coz aku b4 diz ta pena pon involve kan dri lam bdg ni.. p tah camne lak aii aku leyh m'offerkan dri na msk bdg ni.. mybe inilah yg d'namakan takdir.. haha..
 so, memikirkan keluarge aku n demi mase depan yg maseh suram + kelam ni an,aku kne + harus kuatkan semangat tok hadapi ari2 mendatang.. insyaAllah.. nothing is impossible rite.. 
aku harus merelakan diri aku tok teruskan ape yg da pon aku mulekan.. insyaAllah, Allah akn m'bntu m'nyenangkan umatnye tatkale dalam kesusahan.. ape yg b'laku sumenye dugaan tok m'cpai k'jayaan..
 insyaAllah kami2 sume dapat truskan dgn bantuan dari-Mu n usaha dari kami sdri.. amin.. 
aja2 fighting!! haha..

No comments:

Post a Comment