Saturday, October 8, 2011

Gereja terbesar di asia berada di Bukit Jalil

Salam,
Dua tiga ari lepas aku dengan membe-membe aku ada buat program. Project Mini Mrketing. So, tengah prepare tok program tu, membe aku ada beritahu aku bahawa Malaysia nak membangunkan gereja terbesar di asia. Terkejut gak aku. Cam tak percaya jer. Aku risau gak dengan kewujudan gereja tu kalau ianya betul. Then aku terus cari info pasal gereja tu and terjumpa artikel mengenainya. Rasanya betul la khabar angin tu. Gereja yang bakal menjadi gereja terbesar di asia itu mempunyai unsur-unsur freemason. Di kenali sebagai CCC ( Calvary Convention Centre). Akan siap dibina bersebelahan dengan Bukit Jalil Golf & Country Club. Gereja setinggi 6 tingkat dan merupakan yang tercanggih di dunia menelan belanje lebih kurang RM 135 juta.







Aku try bukak laman web gereja nie tok lebih info but hampeh~ xleh bukak.


Disana menyediakan pusat membeli-belah, pusat pengajian, tempat ibadah dan geri-gerai makanan.

No comments:

Post a Comment