Wednesday, January 11, 2012

Catatan hari ini, kenangan kemudian hari

In the name of Allah

Ho ho ho
Kita bukak cerita baru k
Pada 9hb yang lepas aku naik lagi satu semester
Semester 5
Pejam celik pejam celik
Aku dah sampai ke semester second last
Hohoho sedih pun ada
Tapi perjuangan mesti di teruskan an3???

Baiklah
Post kali nie aku nk bercerita pasal arini punya program
Tak menarik pon
Kelas arini paling aku tak suka sebab start kol 8 pagi straight sampai kol 5 ptg.
Gap sejam 2-3 petang
Kol 8pagi sampai 10pagi kelas MPW 1143 rasenye
Kelas Pengajian Malaysia
Belajar Sejarah balik kowt
hahaha nasib baik ingat lagi Sejarah tingkat 4-5
Lecture yang mengajar nie sportinh gler.
Asal masuk kelas dia jer aku tak henti-henti gelak
Memang lecture yang best
Nama dia Pn. Zaida bt Ismail
Orang Kelantan ^_^

Arini aku belaja Zaman Ketamadunan Manusia.
Islamic Version and Europe Version
Bagi orang Putih or a.k.a mat salleh
Teori dorang mengatakan manusia berasal daripada beruk
Ataupun lebih dikenali sebagai "Teori Darwin"
Lecture yang ngajar kami panggil Puan
Dia suruh kami kata apa yang kami nak dalam kelas
kira macam rules la
kami mintak ah macam2
- nak makan dalam kelas (ringan)
- nak minum dalam kelas
- 5 minit datang kelas
- minit ke 6 and above baru kira lewat. means minit ke 6 tu kira baru lewat seminit

and puan pon mintak satu jer
- KEJUJURAN

Aku tertarik dengan kata-kata dia:
" Puan nak anak-anak murid puan ada KEJUJURAN umpama seperti mencari semut hitam didalam sebuah gua yang gelap. Macam-mana nak cari semut tu???"

aku pun menjawab:
"Suluh pakai torchlight !"

Puan kata:
"betul ! tapi kurang tepat~"

Ashraf cakap:
"Taruh gula nanti semut akan datang !"

betol gak an ape yang dia cakap
hahaha

Puan suka kaitan Sejarah eropah dengan Sejarah Islam
Dia cerita dalam Islam manusia yang pertama di cipta adalah Adam a.s
Cerita barat manusia berasal dari beruk an.
Puan cerita sebab ape lelaki ada halkum? dan wanita ada haid?
Walaupun zaman sekarang canggih, lelaki boleh tukar burung jadi bunga tetapi halkum tetap ada.
Wanita tetap keluar haid.
Sebab ape? sebab didalam syurga ada sebatang pokok diberi nama khurdi.
Pohon tersebut tidak elok untuk perut.
Nabi Adam a.s dan Hawa, isteri beliau dilarang daripada mendekati pokok tersebut.
Tetapi mereka ingkar.
Mereka tetap memakan buah daripada pokok tersebut
Malaikat Jibrail sempat mencekik Nabi Adam a.s dan menahan buah tersebut daripada memasuki perut Nabi. 
That why lelaki ada halkum.
Wanita malaikat tidak sempat untuk menahan.
That why wanita sampai ke hari ini keluar haid kesan daripada pokok tersebut.

HUH ! pe aku dok melalut nieh? haha
nie la story yang aku ingat yang puan cerita tadi
haha
Ada lagi puan bagitahu~
Tangan wanita yang lembut memang mampu mengoncang dunia.
Wanita memiliki sifat penggoda
Nabi Adam a.s yang taat kepada Allah duduk di syurga.
Apabila kesunyian meminta daripada Allah s.w.t diciptakan Hawa daripada tulang rusuk Nabi.
Sebelum kewujudan Hawa, Nabi taat pada perintah Allah tetapi apabila Hawa diciptakan Nabi terpedaya dengan kelembutan Hawa.

Dah3 !!!
karang lagi melalut aku cerita hahaha
Then pukol 10pagi - 2petang sepatotnye ada kelas but it cancel
Memang happy gler ah kelas 4 jam cancel.
Dah cancel tu, pe lagi balik umah la.
Sebelom tu singgah Beranang beli lauk makan tengahari.
Aku makan tak abis sebab dia taruh nasi banyak.
Then at 3 o'clock datang balik kolej ada last kelas
Kelas Niche.
Hari nie kami bersihkan ladang belakang. 










Time rehat aku beli air oren kat cafe.
Sian gak kat dorang.
Harga memang murah ahh, aku pon terkejut
RM5 tok satu jag besar
Sebelum nie beli kat Kak Nor RM10.
HAHA 
Penat gak bersihkan ladang belakang tuh selepas hampir setahun tak guna.
Senior sem lepas pakai ladang kat atas je.
Batch Lerm yang pakai ladang belakang nie.

No comments:

Post a Comment