Sunday, October 19, 2014

Pusat Flora Cheras

Salam guys,
huh ! sekarang ni 20 Oktober 2014
Ade la mood sikit nak update blog haha
Sebelum ni tak dapat update atas banyak sebab

Antaranya:
1- Line internet tak best.. Asyik sekat jer ! padahal aku dah tambah kuota kot. Bayar Streamyx RM140 sebulan,  line cam haram.. Eh ! streamyx syarikat yang bayar haha

2- Sibuk ! wuuu macam la banyak keje.. memang banyak keje pon ! last time ade intake student praktikal selama 4 bulan.. huh~ memang tak la nak update an hihi

3- Fon buat hal.. tak leh nak bluetooth. Piccha banyak dalam fon. Kalau boleh bluetooth pun jenuh ah aku nak tunggu ! baik aku buat keje lain.. an3 tapi sekarang dah tak lagi.. Sejak pakai lenovo ni semua semudah A,B and C haha Fon tak hang, ade plak app share it !.. nak transfer piccha dari fon ke lappy tak sampai 10 minit habis kosong piccha aku transfer.. berbaloi beli lenovo. And lenovo ade group dalam facebook. So aktiviti or problem korang boleh utarakan kat situ nanti ade la sifu sifu or master master lenovo tolong jawabkan.

4- Lastly but not least, my lappy dell buat hal ~ nak start lambat, bukak app pun lambat huh~.. kene tukar baru la gamaknye. Lebih 3 tahun beli.. ke mane mane lappy limit 3 tahun je eh?? aku tengok member aku sorang pun problem cam tu after 3 years in hand.. Uzur ek~ More important my external 1 terra kosong.. T_T backup lupa nak save.. meraung 3-4 minggu hahaha siyes !!!

Eh ! 
Lupe plak.. nak story pasal Pusat Flora Cheras act..
Hurm,
Cam ne nak mula ek
One of Pasar Tani member area tempat aku yang cadangkan tempat ni
Die ajak test market
Die dah lame kat Pusat Flora tu..
Die kate die sanggup berhenti datang pasar tani dari berhenti pergi pusat flora tu..
Hasil kat pasar tani actually is not bad.. RM500++ in hand
Tapi bile die cakap macam tu so hasil kat sane should be more than hasil kat pasar tani laa an an an
So, meeting dengan boss and my workmate
Hasilnya kiteorang pegi gak.. nak test market.. Pasar tani tetap pegi

History Pusat Flora ni plak:
1- Dah lame dibuka.. an sangat mashur pada suatu ketika dahulu sampaikan tempat tuk para peniaga tak muat.. gerai yang disediakan adalah dalam 20 gerai.. tak termasuk lagi yang bawak payung sendiri..punye lah dahsyat an.. kirenye pengarah tempat tu dulu pandai mengurus la.. kalau tak ramai yang datang beli takkan la peniaga nak datang plak kot an.. So nak gambarkan betapa ramainya yang datang beli and hasilnye memang berbaloi.

2- Since pengarah baru yang memerintah, 4-5 tahun yang lepas, tempat tu kosong. Waktu aku datang hanya ade 4 gerai je yang bukak. Oh ya ! waktu datang Pusat Flora Cheras aritu membe aku tu dah bagitahu keadaan semasa but he can still dapat hasil hampir RM2,000. 

So aku dengan workmate aku pun cuba la market situ. Hampeh ! kat situ hanya sebulan sekali sahaja berniaga and kami hanya bertahan 3 bulan sahaja. Huh~ yang membe aku tu sebab orang lama and orang dah kenal dengan barangan die.. No wonder la hasil die banyak tu. 

Oh ya, act workmate aku yang pegi situ.. aku masih berniaga di pasar tani.. Aku pernah lah jaga sekali kat tempat tu.. and sangat3 aku tak suka hahaha boring yang amat !!! tak de orang datang nak beli.. macam padang jarak padang tekukur.. Just waktu aku first datang tu nampak tempat tu ade la seni lanskap sikit sikit tapi tak terjaga. Aku terbayang kemegahan tempat tu suatu ketika dahulu... keadaan yang penuh sesak dengan orang. Kat dalam tu ade 4-5 nursery but still peniaga luar datang an.. so memang megah la tempat tu dulu dulu. Ade la sekali workmate aku tu ade hal and tak dapat datang, so aku la kene ganti tempat die.. muke aku dah macam ................-_-''.............

Hahaha Here I attach some of the piccha

Korang boleh nampak an betapa takde orang..



 Aku kagum dengan uncle nie.. haha
Cina yang tak kedekut ilmu dan nasihat
Bapak kepada membe yang aku cakap tu
Penjual orkid.. and aku panggil die either uncle or cikgu
Aku penah kerumah die baru baru nie tok deal beberapa urusan perniagaan
Penuh dengan orkid..
Sangat arif tentang orkid family die
Pelbagai orkid ade kat rumah die
Rumah dia banglo ade tanah lapang keliling rumah and die gunakan sepenuhnya tok biakkan orkid
Sekarang membe Pasar tani aku tu dah tak join pasar tani 
Katenye die nak tumpukan pada pembiakan orkid.. hasratnya nak jadi one of the pengeluar orkid
Best of luck !!

No comments:

Post a Comment