Saturday, July 9, 2011

Malaysia mendapat malu di tangan sendiri

Aku xmenyokong mane-mane pihak
tapi aku rase perarakan itu memang tak patut diadakan
macam-macam masalah akan berlaku
pecah kedai, barang-barang perniagaan rosak, peniagaan rugi
dah paling aku tak sanggup hadapi
MALAYSIA MALU PADA DUNIA
MALAYSIA yang dulu terkenal disebabkan hubungan yang erat antara kaum
Pelbagai bangsa, budaya, adat resam
kini jadi seperti AMERIKA
membezakan rakyat mengikut warna kulit
sekarang MALAYSIA malu didepan satu dunia
gara-gara anak bangsa sendiri
orang luar tak masuk campur pun
memang betol cakap membe kolej aku
aku ada salin tpi aku tak bawak laptop
aku update blog pon pakai laptop membe

"melayu umo 18 masuk Universiti atau kolej
cina umo 18 cari keje
melayu umo 21 baru dapat diploma ataupun tak layak dapat (bermasalah)
cina umo 21 dah ada gaji besar, rumah besar, jadi tauke plak tu
tgk macam tauke cina yg kite pegi interview aritu
(awal tahun nie, aku dan membe aku ada membuat interview di ladang yang mengusahakan atau menjalankan peniagaan menjual rumput)
tauke tu cakap u takkan tahu punya
u datang sni sendiri keje baru u tahu
aku tengok tauke cina tu
yang ikot die ke hulu ke hilir ada seorang pembantu melayu kelulusan IJAZAH
cina umo 21 jd tauke, melayu umo 21 jadi kuli
kelayakan cina SPM, kelayakan melayu IJAZAH
ape yang aku nak cakap kat sini ialah yang mengetuai orang melayu bukan melayu sendiri
macam cite aku, ketua dia berbangsa cina
Demostrasi BERSIH ketua dia berbangsa india
orang islam menjatuhkan sendiri orang islam
kita melayu hanya ikut telunjuk bangsa lain
kalau bangsa lain cerdik pandai dan tk mengadaikan islam tak pe


bagi aku mengadakan demostrasi tu salah sebab satu dunia tengok
memalukan negara MALAYSIA
sebarang bantahan or tak puas hati boleh buat kat parti yang korang sokong
biar parti korang yang kemukan kat dewan parlimen or what ever entah
jangan la sampai memalukan negara
aku memang tak sokong mane-mane pihak
aku tak suka politik sbb memang kotor
demonstrasi nie memang tak ada faedahnya
kebaikan apetah lagi


aku ingat nk balas balik komen-komen facebooker yang menghina polis
dan orang melayu yang beragama islam
tapi bila aku tgk yang menghina tu sendiri orang melayu beragama islam
aku memang sedih gler
BN dah memerintah MALAYSIA 54 tahun
kalau korang rase PAS, DAP or parti lain lebih layak memerintah
kenape korang sebagai rakyat yang menentukan kerusi pemerintahan MALAYSIA tak bagi parti lain kuasa
korang sendiri yang memilih BN untuk menjadi parti yang mempunyai kuasa memerintah MALAYSIA
korang cakap kerajaan yang korang pilih tak dengar suara rakyat????
sedangkan korang yang memilih BN untuk memerintah negara nie
yang aku pelik dari negara merdeka sampai sekarang tak pernah ada parti lain memerintah
untuk tempoh setahun pon tak ada
HAHAHAHA

Bayangkanlah anda peniaga kecil-kecilan
hidup kais pagi makan pagi, kais petang makan petang
anda bergantung harap pada hasil meniaga sahaja
untung perniagaan kecil-kecilan anda tak seberapa
hasil pada hari itu habis pada hari itu juga selepas anda membeli makanan
pada hari ini BERSIH membuat demostrasi dan menyusahkan anda
sape nak bagi anak-anak makan pada hari ini???
isteri?? ibu bapa anda??
JIKA isteri anda hamil
dan pada hari ini juga dia bakal melahirkan zuriat
tetapi banyak jalan ditutup
jalan lain pula penuh dengan orang berarak
ambulans terpakse berhenti dan tidak dapat menjalankan tugas
hospital kekurangan doktor kerana bertugas untuk perarakan yang sememangnya menyusahkan itu
anda fikirkanlah sendiri
KEPUTUSAN DI TANGAN ANDA, TANGAN sama yang menentukan negara MALAYSIA dipimpin oleh parti sekarang ini
Tangan yang tak pernah menukar parti pimpinan sejak 54tahun dahulu

p/s :: aku tak sokong mane-mane,..lantak korang la nak gadoh ke bertekak ke (ahli politik) asalkan jangan sampai memalukan MALAYSIA.. kalau korang membawa suara rakyat, korang kne dengar juga suara ahli perniagaan yang juga merupakan suara rakyat, dorang mengalami pelbagai kepayahan dan kerugian gara-gara demostrasi.. anggota-anggota polis, tentera yang mungkin ada ahli keluarga anda juga.. jangan sampai KEDAULATAN MALAYSIA orang luar dan rakyat sendiri pandang rendah.. aku ANTI BERSIH !!!

2 comments:

  1. aku tak faham??
    adakah kau maksudkan matlamat BERSIH tu untuk menaikkan islam ataupun kau ada maksudkan yang lain???

    ReplyDelete