Tuesday, July 23, 2013

Mine !

Hi3
First of all nak ucap Selamat berpuasa kepada umat Islam di Malaysia & di seluruh dunia.
Haha Dah tengah bulan Ramadhan baru nak ucap ke?
Lantak lah !

Nie nak cite la pasal project aku yang lepas.
Hehe sekarang baru nak post ! pemalas tol aku
Starting 29 Mei and fully finish 23 Jun 13'
My first landscape project fully conduct by me  - 100% !
But since it my first time, im getting helps from my boss, junior and senior hehe
A big big big thanks to them..
Discussion take a lot of time, implementation only take 5 days with helping from 2 staff.

Designing plan.
Idea came from both of us; me and my pratical junior Hafiz
But the plan was made by him sebab kolej aku aja by hand.
Pakai software memang tak reti
Nak tengok?





Tapi ada perubahan yang agak besar sewaktu membuat construction atas beberapa sebab. I take noted ! Sekarang jom tengok kerja-kerja awalan seperti mengambil pic site sebelum, mengukur site, dealing with customer dan membuat plan.













Then jom tengok pic3 semasa menyiapkan atau membuat landscape construction. 































Susun bata merah nie kerja paling leceh. adoyai... first time buat nie ! sume nak kene teliti dari segi susunan, rata, nak kene letak simen celah3 batu.. etc. Then the finishing pic.. haha 















Alhamdullillah projek landskap nie siap walaupun mengalami kelewatan sehari dari jadual yang dirancang.
Projek nie still tak puas bagi aku sebab
- tak dapat implement same seperti dalam plan atas beberapa faktor
- mengalami kelewatan
- design yang biasa
- walaupun project nie untung tetapi mengalami kerugian yang agak banyak. This project worth 10k but I making quotation 8.5k. Kalo aku kira betol3 and bagi quotation 10k mesti lagi besar keuntungan project nie.

After all, this is my experience that I'll remember all the time with Hartini Nursery. Praise to Allah s.w.t and salam to his prophet. =D

No comments:

Post a Comment