Tuesday, July 23, 2013

T-shirt CPS Crewz

Oi! oi! haha tetibe -_-''
~ Kali aku nak cerita pasal pembikinan T-shirt CPS
Crazy Physcho Spactic (CPS) atau nama melayunya Gila-gila Cacat tertubuh pada tahun 2007.
Semasa aku form 4. 
Malas aku nak taip panjang-panjang pasal group nie tapi kalo nak tahu kisahnya klik link nie

http://zombiespermz.blogspot.com/2010/11/group-x-bdftar.html

Nie group abang @ twins aku hehe..
Plan nak buat t-shirt nie dah lame dah.
Pakdin penah try nak buat tapi tak menjadi disebabkan beberapa faktor.
Then aku plak nak bagi kat membe-membe aku sesuatu yang boleh di buat kenangan. 
Aku teringat group nie.
Logo nie ciptaan Pakdin la haha..
So, aku pikir ok juga kalo buat t-shirt.
Aku pon kumpul duit dan tetapkan budget nak buat t-shirt nie.
Dan mintak kat Pakdin picture asal drawing logo die.


Then nak buat t-shirt nie kene ada proper design.
Jadi aku pon deal lah dengan sorang designer nie haha
Membe kepada membe aku (tak kenal pon).
Aku upah die tok design balik.
Bincang... bincang.. bincang..
Setelah beberapa kali perubahan dibuat akhirnya siaplah proper design. 




Orang yang design dengan orang yang buat baju lain3.
Tapi aku mintak tolong designer tu yang deal dengan orang yang buat baju.
Aku mintak quotation price & jenis kain.
Bincang.. bincang.. bincang
Setelah dapat apa yang nak dan harga yang berpatutan, aku pon ON je.
Act benda nie aku tanak bagithu membe3 aku.
Kirenye nak buat surprise la tapi terpaksa bagithu Pakdin sebab pic tu ada dalam simpanan die je.
Ingatkan aku dengan Pakdin je tahu tapi tengah deal dengan orang buat baju tu plak minta saiz baju.
Aduh! aku dah la tak tahu dorang pakai saiz ape??
Terpaksa la bocorkan rahsia and minta saiz baju dorang.
Tak surprise dah and sedikit kecewa.
Banyak happy sebab membe aku suka.
Lepas aku tunjuk je design tu kat M7 group melalui wassup...
Terus dorang post kat FB.. Harammmm !
Bertambahlah tak surprise tapi takpe.
Sebenarnya ada sedikit kerisauan didalam hati selepas aku tunjuk design nie kat NG.
Die tak suka and aku risau membe3 aku pon tak suka tapi sebaliknya yang terjadi. 
Dorang excited semacam. -_-''





And aku bagi due date kat orang tu 1 ogos 2013.
Mula3 okay tapi atas beberapa faktor aku bagi extend due date.
Sampai kat umah aku 2-3ari sebelum raya.
So semua berjalan lancar, terus orang tu buat.
Sekarang tengah tunggu die siapkan and hantar. haha 
Can't wait see the result act. 
Hope same with what I imagine.
Dah siap nanti aku post.. tunggu !!!


 

2 comments: