Saturday, August 3, 2013

Iftar 2013

Plan nie dah lame nak buat tapi ianya menjadi realiti semalam
3 Ogos 13' ari Sabtu di Bandar Baru Tambun, Ipoh
Rumah Jeffrey
Sebab... aku balik agak lambat
Seminggu sebelum raya dan ada perkara lain yang perlu dipikirkan kembali
Planning asal aku nak buat berbuka kat semua rumah membe3
Tapi bile pikir balik membe-membe ramai tapi puasa tinggal bape hari je lagi...
Memang tak boleh buat semua la.
Then pikir kos yang akan dikeluarkan agak besar, komitmen, kerja, masa etc
So memang tak menjadi la.
Jadi aku pikir tak boleh jadi kalo macam nie
Aku nak jugak buat iftar @ berbuka puasa dengan mereka
Merapatkan hubungan kembali dengan mengumpulkan mereka semua.
Pikir, pikir, pikir... aku pon decide buat sekali jela tapi semua kene hadir
Tempat.. ??? Rumah Jeffrey @ Jebb.. Sebab ape aku pilih rumah die??
Sebab aku pikir semua boleh ngam dengan Auntie Rosie (mak Jebb)
Auntie Rosie pon sporting.
And sebab aku pikir Jebb ade pesan jenguk3 mak die time die dah belayar..
And atas sebab rase tak elok la time Jebb ade je baru nak datang umah mak die.. 
Time die tade tak datang plak.. aku tanak macam tu.

Aku balik Ipoh dari Seremban 1 Ogos 13' ari Khamis
Sampai rumah malam.. aku berbuka dirumah tapi tak sempat berbuka sekali dengan family
Aku sampai rumah lebih kurang kol 8.30pm.
So, 2 Ogos 13' ari Jumaat aku berbuka dengan family dulu
Jadi 3 Ogos 13' ari Sabtu kiteorang buat iftar..

Sebelum nak buat aku bincang dengan Pakdin dulu hahaha
Entah.. kalo pasal dorang sume budak2 M7 mesti aku bagitahu or bincang dengan pakdin dulu
Maybe sebab die leader & die je leh kumpulkan budak2 tu sume.
Time bagitahu pakdin tu aku tak tahu Jebb dah balik..

Pas solat Maghrib aku kol Auntie Rosie
Dengan penuh adab dan sopan bertanya khabar dahulu hahaha
Jangan nak kurang hajo sangat !!
Then belom sempat aku nak bagitahu plan tu Auntie Rosie terlebih dulu cakap Jebb kuar dengan Putri (awek die)
Ciss !! balik tak bagitahu hahaha siap bawak awek lagi tuh.
Pastu aku bagitahu la Auntie Rosie cakap nak berbuka pose kat umah die.
Auntie Rosie plak setuju.. Ngam teroih ! 
Aku mesej Jebb teros cakap balik tak bagitahu and die reply mane ada haha lawak !
Masalah sekarang nak kumpulkan budak2 aku pasrah je.. 
Kalo ramai ade Alhamdulillah aku happy.
Kalo ramai tade pasrah and redha jela.
But the responding was satisfied me (betol ke bi aku nie??)
Hampir semua datang. =D










After iftar masing-masing berpecah.
Jebb dengan Putri, Dekwan dengan Dayah..
Aku, Pakdin, Wan dengan bro lepak Jah minum-minum and sembang-sembang.
Hahaha syok woo ! tambah-tambah dengan otak gile dorang..
Sembang dalam suasana yang santai~
Sembang-sembang dengan Abe Ye (tokeh tempat kiteorang lepak)
Hawoo ! die tanya aku.. "Apsal hangus belaka nieh ? terlebih masok ko? haha"
Mane tak hangus abe ye den koje tongah panaih hahaha
Midnight kuar beli nice burger kat Esso Taman Perpaduan.
Sempat snap pic lagi tuh ....






Then sume berkumpul kat port biasa.. Bistro Mohamad Tambun
Hahaha time nie nyembang lagi and ade sesuatu berlaku hahaha
Tak dapat kire bape kali bro kene bahan.. tacink shial ! haha
Ada pic kontroversi nnti aku post sebab tade kat aku.

 

 P/s:: Seronok dapat berkumpul lepak-lepak semula... and thanks for support plan buke pose guyz. Special thanks to Auntie Rosie and family sebab sudi berbuka puasa bersama kami dan menyediakan juadah berbuka. Sum sum Auntie Rosie sedap ~ =D

No comments:

Post a Comment