Thursday, October 31, 2013

Konvokesyen

Tercari-cari ayat yang nice untuk mengarang cerita ini haha

Apakah???


Blur~ -_-''

......................................................................................

Hahaha orang kate konvo sekali je.. perkara yang amat jarang dirasai.
Setiap manusia berbeza.. mereka pegi ke konvo untuk merasai sendiri bila diri dihargai
Bagi aku konvo or tak memang tak ada beza
Jangan salah sangka.. bukan maksud aku begitu
Ya aku faham
Setelah  bertahun bertungku lumus belajar.. kene maki and what so ever..
Itulah orang kata lumrah hidup.

Mula-mula aku membuat keputusan untuk tidak menghadiri.
Tambahan pula nak attend memerlukan perbelanjaan yang tinggi (bagi aku lah haha)
And my parent tak dapat datang disebabkan perubahan tarikh yang dibuat oleh pihak atasan MARA.
Yang tu aku tanak pertikaikan.. mungkin ada sebab tertentu pertukaran tarikh tu.
Tapi agak-agaklah nak tukar tarikh pon.. Macam weekend sebulan sekali hahaha

Tapi aku berubah fikiran disaat akhir.. Aku nekad..err tekad... 
(ape beza eh?? sorry mom a.k.a my BM teacher haha) untuk attend konvo.
Pabila teringat kembali janji aku pada meraka kawan-kawan aku.. "Graduate same-same" 
Terus aku text Pn. Zaida, Lecture yang bertanggungjawab handle kehadiran pelajar..
Sebab ape aku text? Sebab due date dah lepas haha
Aku pun curious either aku still boleh attend or x and... Alhamdulillah~ masih di izinkan
Tapi cam ne aku nak bagitahu membe aku last minit punye pertukaran??
Tanak runsing pale mikirnye aku decide tanak bagitahu hahaha

Motif utama aku attend sebab nak jumpe membe je~ =P
Tade motif lain.. parent pon tak datang
Yang ajaibnya bile aku ubah keputusan nak attend and bila dah membuat pembayaran.
Parent aku call bagitahu yang mereka pun akan attend.
Wah ! ape sudah jadi?? 
Thanks mom.. thanks dad.. seeing me hold my diploma haha
B4 subuh dorang gerak dari Ipoh semata-mata untuk aku
Terharu giler !!

At the same time kezen aku pon graduate skali.. 
Die dari KPM Bandar Melaka and aku dari Beranang
Membe lame aku pon graduate same dengan aku
Die dari KPM Sri Iskandar
Membe depan rumah.. sekarang dah menetap kat Kelantan Darul Naim
And yang membuatkan aku terkejut aku dengan sorang junior bawah satu batch dengan aku...
Rupa-rupanya sedara. hahaha selama 3 tahun belajar aku tak tahu.
Parent aku tak tahu.. die pon tak tahu.. parent die pon tak tahu..
Her mom and my dad adalah sepupu..
Ade hikmah aku attend.. perjumpaan yang tak di sangka..
Semua dalam perancangan Nya yang Maha Esa.

Last word, perjumpaan dengan kawan-kawan nie adalah yang paling mahal..
Yang aku pernah spend... tapi berbaloi-baloi !!
Hahaha Never regret this reunion. 
Let's see da piccha...





Barisan Super Legend and Super Senior DAB





Piccha sebelom konvo..
Ade dinner @KPMB Hall









Piccha time konvo 
@PICC, Putrajaya.













Piccha after konvo
Pusing-pusing Putrajaya
And tengok wayang cite "Escape Plan"

Banyak plak piccha abang hot Pahang Darul Makmur nie.. haha
Sorry geng.. kebanyakkan piccha dari phone die !
So kite bagi penghargaan kepadanya.. piccha exclusive..
Piccha solo Merol hahaha (bangga x Merol?? hahaha)



Hari bersejarah nie jugak amat bermakna buat Zak a.k.a Fernt !
Hahaha beliau menyambut ulangtahun kelahirannya yang ke 22. 
I think all his family coming.. First time jumpe his mom and dad and his brother.. 
Got confius where's his little sista hehe abang Hisyam Hamid nak kenal.
Lets waccha piccha bufday boy =D.. piccha solo.


And anugerah paling berprestij digelar "piccha of the day".. jatuh kepada~ teka yang mane satu ek???

taddaaa.......!!!



Hahaha maaf ea Hadi Ishak.. terrrrrr X-large plak pic nie..=D 
Sekadar lawak jenaka ea.. 
Harap kite bleh reunion lagi

No comments:

Post a Comment