Tuesday, October 1, 2013

Cerita Menengah NB

Dulu,
Dunia aku hanya dari Tanjong Rambutan hingga ke Tambun
Bukan sebab aku gile, tp rumah aku dalam mukim Tanjung Rambutan
Aku tak kisah kalau orang tanya aku asal mane? then dorang sume gelak kat aku sebab aku duduk dalam mukim Tanjong Rambutan
Dari kiri: Farid, aku, pakdin, helmi a.k.a bro & ikmal a.k.a SAMAD
Aku dah lali dengan semua tu
Aku hanya tahu kisah, cerita dan jalan tempat tu je
tak jauh mane pon, lebih kurang 10km jer
Selain dari kawasan yang aku sebut tu, orang cakap "luar kawasan liputan" aku tak tahu
Aku just tahu bandar Ipoh 20km dari tempat aku
Aku sebut jer bandar Ipoh, tapi aku tak tahu jalan nak pegi medan gopeng, medan kit, stesen kereta api lama ipoh, pusat2 membeli belah
Jahil gak aku nieh time tu
Sejak aku pindah, time tu darjah 5 hingga la aku form 5 aku masih ta tahu
HAHAHAHA
Membership group yang ditubuhkan Form 4 - CPS (Crazy Physco Spastic)
Tapi start form 4 aku tahu lah sikit name2 tempat
Sekurang-kurangnye aku tahu la sikit
Semua nya disebabkan sesuatu hubungan yang aku dengan mereka gelar "Comrades"
Sebab hubungan tu wujud la aku kenal dunia luar
Sebab hubungan tu wujud la aku tahu ape yang orang buat kat dunia luar tu
Tapi lepas habis SPM baru aku bergerak aktif
Lesen pon ada, kereta lagi tuh
Ape lagi meronjan kereta mak aku la
HAHAHAHA
Tengok wayang, karaoke, lepak kedai mamak, taman kanak-kanak a.k.a gerbang malam, shisha (aku xamek), kad poker ..... byk jugak la aku tahu disebabkan hubungan tu wujud
Sekarang semua wajah mereka dah berubah (cikit jer)
Perkataan-perkataan yang aku tak tahu ataupun tak pernah dengar
First time aku lepak ngn comrades tak silap aku betul-betul habis SPM
Tempat: Kedai mee kicap depan Maktab Perguruan Ipoh, Perak.
Sejak dari itu, aku rapat dengan mereka ^_^
Time tu aku kirenye aku orang ke 4 dalam kelas 5 Selipar-gig dah ada lesen kereta tp "P" lagi la
First dapat ketua kelas, name die Elya Saffuan
Pakdin panggil Elya nub !
HAHAHAHA
Yang kedua slalu kne sakat dengan din
Anak pegawai kanan polis
Kirenye bapak dia nie lagi tinggi la pangkatnye dari comrades aku
Saje posing-posing,..haha,..
Name die Nadhra Nur a.k.a Nara
yang ketiga dapat Amierul a.k.a Merol
Yang ke 4 aku la
Antara kembar2 aku, aku orang first dapat lesen kereta
So, bile keluar mane-mane meronjan naik kereta mak aku la
hahaha ^_^
Gelak sorang-sorang bile teringat kisah dulu
Bayangkan kancil lame bleh naik sampai 6 orang, eh??? 7 kot
Semata-mata nak pergi karaoke kat Greentown Mall tak silap aku la
Tak de tempat lain kami pergi kalo nak karaoke
First time aku nak pergi karok,..hahaha adeh ! malas cite la
Segan jer kalo korunk bace
errmmmm...
Tapi aku nak gak cerita, hahaha
Aku gabra gak sebab aku tak pernah pergi tempat tu
Memang first time aku jejak kat tempat cam tu
Tak tahu tempat die cam ner
First lagu aku nyanyi lagu Search
"Tiada Lagi"
Yang aku nak tergelak kembar aku cakap suara aku macam Amy Search
HAHAHAHA (saket perot den gelak ^_*)

p/s:: aku sebenarnya tak ingat bile aku karang cerita nie.. Aku bukak draft dah ada cite nie.. mybe aku terlupa nak post.. pic waktu sekolah pon dah tade dalam simpanan aku memandangkan laptop aku rosak. Hilang antara barang berharga aku tapi dapat tengok gambar nie pon dah buat aku gembira Hahahaa (terguling-guling).. Aku sekarang nie pelupa sangat.. aku pon tak bape ingat cite kat atas nie.. Aku tengok date aku save cite nie 26 April 2011.. haha arini dah 2 Oktober 2013.. lame tuh ! 

No comments:

Post a Comment