Tuesday, October 1, 2013

Salam Takziah

Bile aku gembira dengan konvokeyen adek aku.
Insan lain bersedih atas pemergian insan tersayang
Salam takziah kepada Mak Long anak Tok Ende.
Atas pemergian anakanda tersayang tadi. 
Demam campak.
Dua pupu relationship between us.
Aku tak kenal sebab tak pernah jumpe
Dulu kecik-kecik mane la aku ingat.

Waktu aku dok Puchong selalu pergi umah Tok Ende.
Memang rapat dengan family aku.
Sekarang dah pindah Ipoh, selama 12 tahun sekali je aku pegi.
Tu pon bukan dengan family, sesorang je.
Sekali tu pon cite 7-8 tahun lepas.
Anak-anak Tok Ende aku kirenye Pakcik-pakcik Makcik-makcik aku pon aku kenal muka je.
Tak kenal name and tak tahu nak panggil ape..
Yang aku ingat dulu aku rapat dengan anak bongsu atok aku tuh.
Paksu la kirenye kalau dalam keluarga melayu.
Jauh gak umo.. dulu aku tadika rasenye die dah sekolah menengah.

So? da problem is cam mane aku nak kenal dengan kezen-kezen jauh aku tuh?
Haha aku pikir lepas nie kene buat satu trip ke rumah dorang.
Salah satu punca tak kenal adalah aku tak tahu umah dorang.
Minta la no phone or facebook.
Supaya boleh bertanya khabar masing-masing.
Dipikirkan balik bodoh gak aku nie
Time raye tak mintak ! haha 
Eh ! tak bodoh la.. aku dah lame tak raye dengan family sane..haha

Teringat sorang kezen aku.. dulu duduk selang sebuah dari rumah aku.
Sekarang ni die buat ape eh? Last time aku dengar die study doktor.
Antara sedare mare yang rapat dengan family aku
Abang die name Taufiq.. study law aku dengar.
And dulu die 2 beradik je, last time jumpa 3 tahun lepas dah 3 beradik.
Yang nie memang aku bodoh ! dah jumpe berlagak tanak bertegor sape hahaha
Time tu kenduri kahwin kezen anak Pak Ngah. 
Mood tak okay kot sebab aku tak suke tempat sesak penuh dengan orang ramai


No comments:

Post a Comment