Wednesday, October 22, 2014

Raya Adha 2014

Haha Sorry Shima,
"Raya Aidilfitri aku tengah kumpul pix, so lambat sikit ya. Raya Adha ni aku jumpe dulu and sikit je so aku posting dulu. Nanti lupa haha Jangan marah.".. Act aku dah janji dengan Shima nak update entry about Raya Aidilfitri 2014. Tahun nie aku takde buat Open house sempena bersederhana kes Palestine diserang oleh Zionist. And also tahun ni Open House Shima masih mengekalkan kejuaraan Open House paling meriah haha

Back to da story, errr Raya Haji bile eh tahun ni..??? either on 04 October or 05 October 2014 la kot. Tak ingat haha bak kate orang "Kite tak ingat hari tapi ingat moment" that's true ! haha So tayah ingat hari just remember the moment okay. 

Beberapa hari awal, aku dah booking e-ticket train KTMB tok hari Sabtu, so ahad la Raya Adha haha bengong gak aku ni ! Tiket aku hari Sabtu tengahari.. around 1pm but Jumaat malam aku dapat phone call dari Khairul (One of the twins) ajak balik dengan die naik kereta. Aku ON je ! so ticket aku burn la an. Die dari Sg Buloh turun bawah ke Seremban. He stuck on PLUS. Estimate to arrived should be around 10-10.30pm tapi sampai kol 1.30am cam tu lah. Haha aku dari barang tak bungkus, baju tak masuk beg teros siap and siap tido lagi. Yela, orang balik raya an..

Dari Seremban ke Ipoh aku yang drive, Khairul mule-mule teman aku sembang pastu lepas makan kat RNR die tido sampai la ke Ipoh. Aku okay je tapi frust jugak la sebab stuck kat atas highway plus tu beberapa kali and time tu hujan. Jumpe RNR je berhenti ke tandas.. haha cibs ! kol 2 pagi bertolak sampai Ipoh 9pagi. Alang alang teros makan sarapan dulu. 

So, lets see da piccha raya.. malas nak membebel lagi haha kang bosan lak aku baca.



Nie open house rumah Arina (tudung merah). Every year rumah die memang buat open house. First time buat open house Aidil Adha rasenye. Yang ni je berkumpul. Yang lain sume keje tapi okay lah dari takde langsung an haha Oh ya ! Shima yang tudung purple tuh. 


Nie plak open house rumah Wan Syafiqah (tak bertudung). Rumah die sempoi ! kami semua kelaparan waktu tu and rumah die ade nasi ! haha orang melayu mesti cari nasi dulu haha Kami semua satu kelas dahulu kecuali yang tudung kelabu (Erma), yang tudung purple (Shima) and guy baju pink??? haha kat belah kanan sekali (Khairul).. Baju melayu biru duduk (Elya) nak berumahtangga dah Disember ni.. InshaAllah aku pergi.. Yang kiri sekali pun nak kahwin Disember ni.. rasenye tarikh pun dekat dekat.. 20 and 21 Disember 2014.. Okay la kalau dekat.. senang aku balik.. Eh jap ! ke 21 dengan 27?? argghh pokai aku Disember ni.. Dah la nak ke kedah 12, 13, 14 Disember.. Membe satu kelas time kolej dulu kahwin gak. Bab kahwin ni cite lain entry ya.. nak cite 2 of my friends dah pun selamat diijab kabulkan. See ya !

No comments:

Post a Comment