Tuesday, July 14, 2015

Techno Carnival

Haha first posting 2015 sepatutnya aku bercerita pasal my degree
Tapi biarkan dulu yang itu
Aku nak bercerita pasal ni.. "Techno Carnival"
Techno Carnival ni one of requirement in Technopreneurship subjek
Yeah ! First semester dah belaja ni -_-''
Sebab aku masih tak faham sistem tempat belaja aku guna so aku follow the flow jela.
A few thing yang masih kabur macam pemilihan subjek, transfer credit and pengiraan pointer plus dah lama tinggal alam pembelajaran sebab bekerja kan kan kan hahahaha 
#Alasan
First semester aku macam hell 7 hari seminggu aktiviti kolej aje.
Penat woi
Environment sangat sangat berbeza time aku belajar Diploma dulu
Diploma Jumaat halfday, Sabtu Ahad confirm cuti
Pembelajaran pun singkat 1-2 jam sahaja.. ade 3 jam tapi sangat sangat jarang
3 jam tu sempat tido wooo haha

"Techno Carnival" ni diadakan kat jalan sebelah tasik Wangsa Maju
Aku involved as Master Ceremony or short form die "MC"
How can I be MC??
Haha act the fact is funny, how I've been chosen
I was a leader for my group.. small group 
So I was added into carnival whatsapp group
And ade la peristiwa kecil terjadi, aku just backup membe
Tak sangka lak rupe-rupenye lecture tu test aku haha

This carnival community get my respect. Why?
Sume students yang settlekan walaupun takde pengalaman handle event
Kene maki, stay up all night tu perkara biasa
Part aku memula susah. They need 5 MC's and mintak aku carikan
Huh~ haha at first aku terpikir boleh ke aku cari
Dah la tak kenal semua orang.. A few jela
But I figure it out soon.
Aku ajak 2 orang yang aku kenal and dorang pun terkenal sebab banyak cakap
lagi 2 orang lecture tolong carikan
So aku, Attar, Sayyidah, Nad and Daniel being an MC's that day

First rehearsal sehari sebelum D-day
Aku and Sayyidah handle majlis formal which Majlis Pembukaan and Perasmian by Adun Setiawangsa while the others handle majlis unformal
Sebelum ni kami MC's dah beberapa kali jumpe tuk finalise script and tugasan.
Aku datang lambat haha
Rehearsal sepatutnya kol 3pm and kol 8-8.30pm baru aku sampai
Tak dapat elak derrr.. clash jadual
Aku kene rakam video tok Subjek Arab
Time tu aku memang in pressure sebab video tu last minit planning
Tak sempat nak bagitahu my team and bateri phone abis
Pikir team aku yang lain punye perasaan.
And one of my Arab group datang lambat sebab settlekan part die kat karnival
Time tu aku memang menyirap haha
Yela, aku pun ade kerja kat karnival bukan die sorang
Sejam setengah die lewat padahal die yang mention banyak kali suruh datang sharp.
Dah datang lambat, tengah shooting leh lak die nak call / msj pe bagai.
Aku kalau boleh nak settle awal so aku dapat pegi awal
Time tengah shooting tu phone lock, password tak tahu.. lupe tanye.
Banyak mase terbuang seyy
Bukan lah nak marah die, im just write
Haha banyak dugaan

Sampai sane lebih kurang 8.30pm
Nasib aku baik sebab rehearsal tak start lagi.. ade pasar malam kat tempat tu
So kami kene tunggu abis pasar malam baru boleh start rehearsal
Walaupun aku bersyukur sebab tak start lagi tapi aku kesian dengan yang lain tunggu dari kol 3pm
Pasal malam bungkus around 10.30pm
Baru nak susun kerusi meja, arrange pentas.
Kirenye malam tu gak sume keje kene buat and kene siap.
Script kene ubah, time tu menaip haha then sebab first time aku jadi MC so aku kene repeat banyak kali.
Suara aku tak keluar sebab lewat pagi
Settle 5am cam tu.. dari pagi ade kelas, shooting video, then malam rehearsal..
Pi makan dulu sebelum balik mandi and 6.30am kuar balik ke karnival
Aku tawakal je sebab rehearsal aku terok 
And Alhamdulillah it going smooth.
Maybe sebab aku balik mandi badan fresh balik haha

And this event is one of my wonderful memories.
I've a great teamwork. Nice to know them.
Sporting
And aku sangat berterima kasih kat Sayyidah and Attar even though it's not event dorang tapi sudi dengan rela membantu kami.
Also teammates yang lain.
Aku belajar sedikit macam mane nak handle event haha
But act my group techno was sad.. ahli group ade 4 orang and 2 orang terlibat dengan event
So tak dapat nak bantu 2 orang lagi membe present our product and decorate
Biasalah.. agak tegang hubungan kiteorang sebab komitmen masing masing
Tapi team techno aku sporting, tak panjang ke luar haha
Sorry ya

So let's see the picture




Mc's team 



With Aaron Gill (Mytaxi Apps)







No comments:

Post a Comment